torsdag 19 augusti 2010

Fallen Ängel

Oj, Oj detta var ju riktigt riktigt riktigt bra. Jag hade faktiskt väldigt låga förväntningar på boken Fallen ängel av Becca Fitzpatrick. Jag har som sagt börjat ledsna på alla böcker om kärlek mellan människor och nästan-människor, men detta var bra! En ny kanonbok i genren paranormal romance (som jag har lärt mig att denna sortens böcker heter). Sen var ju boken sjukt snygg och videon till boken lockade mig också. Så därför, mina damer och herrar, tog jag hem boken och har läst hela natten. Å, vad jag tycker om att inte kunna sluta läsa (förutom den lilla bieffekten att jag är halvdöd av trötthet). Men summan av det hela är gillar du kärleksböcker med spänning så har du ett helgjutet tips här.
Det handlar om Nora som av en slump får Patch, den nya killen i klassen, till studiepartner. Hon gillar verkligen inte honom, han är nedlåtande, arrogant och löjligt självsäker. Samtidigt som han utmanar och retar gallfeber på henne, så flirtar han med henne. Patch både skrämmer och lockar henne. Hon börjar springa på honom på alla möjliga och omöjliga ställen och konstiga saker börjar hända. Hon är övertygad om att någon följer efter henne och till och med är inne i hennes hus. Hennes mamma reser mycket i jobbet och Nora är ofta ensam eftersom pappan dog för ett år sedan. Nora tror först att det är Patch som förföljer henne, men kanske inte ändå. Dessutom kommer en kille som heter Elliot in i hennes liv. Han är rena drömkillen, snäll, snygg, charmig och omtänksam. Han är killen hon borde välja, men med Patch har hon något mer. De har något emellan sig som Nora inte vet om hon kan stå emot.
Det kommer en fortsättning på engelska i september som ska heta Crescendo, spännande.
Inte en enda vampyr i boken, men tydligen är änglar ganska farliga de också...

ISBN 9789186587925



Inga kommentarer: