tisdag 26 maj 2009

Tappa inte huvudet!


Bok nummer två i serien om Heather Wells är också bra! Boken heter Håll huvudet kallt och Meg Cabot är duktig på att fånga läsaren redan på bokens första tio sidor.

Heather är alltså en före detta rockstjärna som numera jobbar som elevhemsföreståndare/assistent. Hennes mamma och manager rymde med hennes pengar, hennes kändis pojkvän var otrogen, så hon lämnade honom och hon fick kicken av skivbolaget. Så Heather har inte direkt haft flyt de senaste åren.
Heather jobbar på ett elevhem som kallas för dödens korridorer (efter allt som hände i första boken, Ett oemotståndligt begär) och det är ett passande namn. För det första som händer är att kökspersonalen på elevhemmet hittar huvudet av en tjej puttrande på spisen. Kroppen är spårlöst borta. Det visar sig snart att det är en av studenterna på elevhemmet, en av de mest populära tjejerna som blivit mördad. Heather börjar såklart att fråga runt lite kring det som har hänt och snart är hon i trubbel igen.

Japp, Heather Wells äventyr fortsätter att locka mig, men det är lite tjatigt med hennes vikt. Jag bryr mig faktiskt inte om att hon har storlek 42 eller att hon gått upp 5 kilo det senaste året. Jag gillar Heather precis som hon är. Men jag misstänker att Cabot kommer låta henne bli supersmal och träffa drömprinsen i sista boken och då kommer jag att bli sur. Hoppas jag har fel, för jag kommer att fortsätta läsa om Heather för jag gillar henne, som sagt.

ISBN 9789132153785


Inga kommentarer: