onsdag 25 juni 2008

OJOJOJ SÅ BRA!!

Ja, vad mer kan jag egentligen säga om Stephanie Meyers böcker. Dom är så bra, världens bästa, och det är jag inte ensam om att tycka. Det är bara att titta in på adlibris och se hur kommentarerna kring hennes böcker ser ut. Och jag stämmer in i jubelkören.



Men nu tar vi det från början. Allt började med att jag såg ett sådant fint omslag på en bok, svart med två händer som som håller i ett äpple. Boken hette "Om jag kunde drömma". Jag tog hem den från jobbet på eftermiddagen och dagen efter var jag trött men lycklig. VILKEN UNDERBAR SAGA eller vad man ska kalla det. Jo saga är nog bra.


En flicka som flyttar till sin pappa som bor på det stället där det regnar mest i hela USA och är inte jätteglad åt det. Men första dagen i skolan förändrar allt, hon möter honom med stort H. Men såklart är han inte som andra, defenitivt inte som andra, han är vampyr. Det tar en stund för Bella (som tjejen heter) att fatta det, men hon kan inte motstå honom och han blir lika förtvivlat kär i henne. En underbar kärlekshistoria inleds, men det är så mycket mer än så. Jag kan inte med ord berätta - alla måste läsa så är det bara.


Det har kommit två böcker i serien på svenska "Om jag kunde drömma" och "När jag hör din röst" och en på engelska som heter "Eclipse" den kommer på svenska i augusti. I augusti kommer även den sista delen i serien ut "Breaking Dawn" GISSA OM JAG VÄNTAR! Dessutom har första boken filmats och har premiär i USA i december.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh! Jag älskar Om Jag Kunde Drömma :D Den är den bästa boken jag har läst (inklusive den andra delen och förhoppningsvis den tredje)!
Just nu väntar jag på den trejde boken att komma på svenska. Men hoppas att den kommer snart för jag har börjat läsa den första en gång till men endå så vill jag att jag ska hinna läsa den andra boken inna den tredje kommer. Hoppas att den är lika bra som den första och andra! :D men jag trivlar inte på att den är det!

Jennie Elmén sa...

Ja, vi är många som förälskat oss i böckerna...
Ja, och Edward såklart!
Jag har äntligen läst klart hela serien och du har nog rätt att första boken var allra bäst, men de andra var ju super också. Sista var nog den mest överraskande av alla...